Każdego dnia przybywa użytkowników na najbardziej znanym serwisie społecznościowym jakim jest facebook. Jak podają źródła nie dość że liczba użytkowników nieprzerwanie rośnie to do tego rośnie też częstotliwość korzystania z tego portalu oraz długość odwiedzin. Facebook i inne media społecznościowe typu nasza-klasa czy twitter coraz bardziej wkraczają w nasze życie, czy tego chcemy czy nie.

Dlaczego społeczności internetowe są tak popularne? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta, w zasadzie to odpowiedzi jest kilka… Po pierwsze w dobie internetu ludzie szukają przede wszystkim akceptacji i przynależności do grupy stąd też bardzo popularne są fora internetowe oraz profesjonalne blogi. Po drugie ludzie z natury są bardzo ciekawscy dlatego też lubimy „podglądać” innych, na co pozwalają nam serwisy typu facebook czy nasza-klasa. Możemy nie tylko podejrzeć zdjęcia osób nam znanych lub obcych ale także śledzić ich statusy czyli co dane osoby robią w owym czasie. Co daje ogromne możliwości bez wychodzenia z domu. Po trzecie ludzie szukają rozrywki dlatego też każdy szanujący się serwis społecznościowy udostępnia różne gry i aplikację które mają za zadanie powstrzymać użytkownika przed opuszczeniem serwisu.

Rozwój social media pomaga także znacznie w rozwoju firm poprzez łatwą reklamę trafiającą do osób dokładnie wybranych.Ogólnie pojęte zarabianie w internecie również staje się coraz prostsze ponieważ dzięki aktywności społecznościowej budujemy relację. Obojętnie od tego czy jesteś reklamodawcą czy budujesz własny biznes w internecie nie można pomijać najsilniejszego obecnie trendu w internecie. Social media są prawdopodobnie najlepszą formą dotarcia do klienta ponieważ jest ona bardziej naturalna od zwykłej reklamy.

Nie oszukujmy się sukcesy portalów społecznościowych wyznaczają nowy trend który będzie się utrzymywał jeszcze przez najbliższe kilka lat. Społeczności internetowe będą coraz bardziej rozwinięte a ogólnie pojęte social media będą żyłą złota polskiego internetu. Warto przyjrzeć się mediom społecznościowym po to aby skubnąć chociaż mały kawałek profitu jaki niesie ze sobą działalność na portalach społecznościowych.